top of page
Recent Posts

הסלט שיציל לכם את הכבד

כמה שאני אוהבת את האביב, מזג האוויר הופך להיות נעים בהדרגה והכל כל כך יפה מסביב ואנו מתחילים להתקלף מבגדי החורף אבל… רגע לפני שנכנסים לגופיה ולג’ינס הקצרצרים, זה הזמן להשיל כמה קילוגרמים ועל הדרך להציל את הכבד.

בתקופה זו של האביב מגיעים אלי לקליניקה מטופלים רבים ל”ניקוי אביב”. סלט הקינואה עשיר בירק הוא אחד המתכונים המזינים והמומלצים ויש לקינואה יתרונות רבים.

הקינואה היא למעשה זרע מזין, בריא וחשוב הוא עשיר בחלבון ומכיל את כל תשע חומצות האמינו החיוניות. עשיר בסיבים , מגנזיום ויטמינים ברזל אשלגן סידן זרחן ונוגדי חמצון.

יתרון נוסף לקינואה שהיא איננה מכילה גלוטן ,צריכת דגנים עשירים בגלוטן כמו קמח גורמת להצטברות רעלנים בכבד.

הדבר המופלא שהיא עשויה לסייע לנו לרדת במשקל היא עשירה מאוד בחלבון, העשוי להאיץ את חילוף החומרים כמו גם להפחית תאבון באופן משמעותי, גם כמות הסיבים הגבוהה עשויה להגביר את תחושת השובע, ולגרום לנו לצרוך פחות קלוריות.

הסלט עצמו עשיר בירק – פטרוזיליה וכוסברה – מוסיפים רכיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים תורמים לבריאות הלב והדם ולהפחתת כולסטרול ושומנים בדם – הכבד יודה לכם על כך .

אגוזי המלך הם מקור מצויין לחומצת השומן אומגה 3, וחומצות האמיניות ארגינין וגלוטתיון, המנקות את הכבד מכל שאריות הרעלים שהצטברו בו.

מה שנשאר זה להכין ולהתעלף – איך סלט כל כך בריא יכול להיות כל כך טעים וכל כך יפה.

המצרכים :

3 כפות שמן זית

חצי כוס קינואה לבנה

חצי כוס קינואה אדומה

כוס פטרוזיליה שטופה וללא גבעול

חצי כוס כוסברה שטופה וללא גבעול

בצל סגול קצוץ

חצי כוס אגוזים קצוצים גס

חצי כוס חמוציות ללא סוכר

לימון סחוט

מלח גס

אופן ההכנה :

שוטפים את הקינואה הלבנה והאדומה היטב , מחממים בסיר מעט שמן ומוסיפים את הקינואה מערבבים בכף עץ. מוסיפים כוס ורבע מים בטמפרטורת החדר ומבשלים על אש קטנה בין 20 -30 דקות וכל כמה דקות מערבבים עד שהקינואה מוכנה (לא דביקה ולא עיסתית וכל המים נספגו והתאדו) . מניחים את הקינואה בקערה לקירור .

בנתיים קוצצים את הירק , הבצל הסגול והאגוזים וכאשר הקינואה קרה מוסיפים את הירק, הבצל הסגול, אגוזי מלך וחמוציות סוחטים מעל מיץ לימון ומעט מלח גס ומערבבים היטב.

סלט קינואה עשיר ובריא

מוזמנים לעמוד הפייסבוק שלי צמחים ומחטים -רפואה סינית לעוד עצות ומתכונים

bottom of page