top of page
Recent Posts

ניקוי רעלים ומתכון לאורז עם שעועית מש

לפי הרפואה הסינית עונת האביב מקושרת לאלמנט העץ ולכבד. זה הזמן להוציא לפועל רעיונות שהתגבשו בנו, לתת דרור ליצירתיות וכמו האביב להתחדש ולפרוח. ממש כשם שהצמחים פורצים בתקופה זו מבטן האדמה והפריחה היפה נראית בכל פינה ,אפילו בעלי החיים יוצאים בתקופה זו לתור אחרי מזון ולהתרבות גם אנחנו כחלק מהסביבה בה אנו חיים צריכים לפרוץ, להתחדש ולהתנקות.

האביב זה הזמן לעשות סדר גם בסביבה שלנו (חג פסח מתקרב) וגם בגופנו ועל הדרך אנחנו משילים כמה קילוגרמים מיותרים ומגיעים לקיץ קלילים יותר , העור מרגיש ונראה טוב יותר, אנחנו הופכים רעננים וערניים יותר.

ניקוי האביב מבוסס על תזונה קלה המורכבת בעיקר מירקות ירוקים , מזון טרי ובסיסי ללא יצירת עומסים על הכבד, שאחראי על סינון רעלים וכך אנו מאפשרים לכבד ולגוף כולו להתחזק ולחדש את עצמו .

אורז עם מש – ארוחה שהיא בסיסית, קלילה אך שלמה מבחינת ערכים תזונתיים

שעועית המש היא קלה לעיכול עשירה בחלבון , סיבים תזונתיים ויטמינים, ברזל ומינראלים .

ברגע שמנביטים אותה, הנבטת קטניות הופכת את הקטניה ובייחוד את החלבון שבה לזמין וקל יותר לעיכול ומאפשרת ספיגה טובה יותר של המינרלים שבקטניה. בתהליך הנביטה נוצרים גם חומרים נוספים שאין בזרע היבש, ביניהם נוגדי חמצון וויטמין C שבין השאר מאפשר ספיגה טובה יותר של הברזל המצוי בקטניות.

בתבשיל אני משתמשת בהרבה ירק שמלבד היתרון התזונתי המובהק של כל הירוק הזה , הוא מוסיף המון טעם ויופי למנה.

אז מה צריך?

כוס מאש – שהשרנו לפחות שלוש שעות במים ועדיף מונבטת

כוס אורז – שטוף היטב היטב וגם אותו השריינו כ – 3 שעות במים

ירק – פטרוזיליה, שמיר וכרישה – קצוצים

כורכום

מלח ופלפל

אופן ההכנה :

  1. מבשלים את שעועית המש בסיר עם מים רותחים כעשרים דקות, להתרככות. מסננים.

  2. מבשלים את האורז עם מים רותחים וכפית מלח כ – 8 דקות עד שהאורז חצי מבושל מסננים את המים .

  3. בסיר שמים מעט שמן עם מלח, פלפל וכורכום מוסיפים לשמן חצי כוס מים וכאשר מגיע לרתיחה מעבירים לכוס כ-2/3 ומשאירים בסיר 1/3.

  4. מחזירים לסיר את האורז המש וכל הירק .

  5. עוטפים את מכסה הסיר במגבת ומבשלים על אש קטנה

  6. אחרי חצי שעה שופכים את 2/3 הנוזל שבכוס ומבשלים עוד ½ שעה על אש קטנה

בריאות בצלחת

סרטון קצר מהמטבח שלי בו אני מכינה אורז עם מש :

https://www.youtube.com/watch?v=mAzXsRr7RQI

אני חייבת בהזדמנות זו להמליץ לכם על סלט קינואה נפלא שמתאים גם הוא לעונה זו של האביב – הסלט שיציל לכם את הכבד

וסלט אביבי נוסף לחיזוק הדם – סלט עדשים ורימונים

לעוד טיפים אתם מוזמנים לעמוד הפייסבוק שלי צמחים ומחטים – רפואה סינית

לצפיה ב VLOG הראשון שלי , בו אני מסבירה על הכנת אורז עם מש היכנסו לערוץ היוטיוב שלי

bottom of page